31.7.16

Pokemon GO | Vinkkejä Pokemonkouluttajille

Pokemon GO ilmestyi Suomeen vähän aikaa sitten. Mä (ja monet muut) kuulun siihen ikäluokkaan, joka innolla katseli televisiosta Pokemonia ja haaveili Pokemonkouluttajan urasta, joten todellakin latasin heti pelin puhelimeeni. Niin kuin aina, kun uusi trendijuttu ilmestyy, joukossa on myös paljon ihmisiä, jotka haukkuu meitä Pokemonkouluttajia ja peliä. Itse kuulun niihin ihmisiin, jotka mieluiten laiskottelevat kotona sohvalla, mutta tämän pelin ladattuani, en malta odottaa, että pääsen ulos kävelemään ja löytämään uusia Pokemoneja, kävelemällä myös kuoriutuu munista Pokemoneja, joten olen tässä lähiaikoina kävellyt joka päivä MONTA kilometriä tämän pelin ansiosta!



Pokemonkouluttajan kannattaa retkilleen muistaa ottaa paljon vettä mukaan, ettei nestehukka yllätä. Tällä viikolla aurinko on niin paljon paistanut, että ehdin palaa käsivarsilta ja kasvoilta, kun unohdin aurinkorasvan, sen jälkeen olen muistanut laittaa aurinkorasvan! Lushin Powdered Sunshine on hauska aurinkorasva, kun se on puuteria, eikä siis jätä ihoa tahmaiseksi. Kasvoilla olen käyttänyt mm. etananlimaa sisältävää aurinkorasvaa, jonka olen esitellyt tässä postauksessa. Vaikka mun puhelimessa on tosi hyvä akku, niin Pokemon GO vie tosi paljon akkua, sen takia kannan mukanani varavirtalähdettä. Hyvät kengät kannattaa pistää jalkaan, varsinkin jos aiot kävellä pitkään.



Pokemon Go käyttää hyväkseen Googlen karttapalvelua ja näyttää reaaliaikaisesti, missä olet ja onko lähettyvillä gymejä tai pokestoppeja. Gymeillä taistellaan muita pelaajia vastaan tai kehitetään oman joukkueen hallussa olevia saleja. Pokestopeilta saa lisää palloja ja muita tarpeellisia tavaroita. Puhelimen näyttöä ei tarvitse koko ajan tuijottaa, sillä puhelin tärisee, kun Pokemon on ilmestynyt lähelle. Nyt tulee vinkki, joka kannattaa jakaa niille (varsinkin lapsille), jotka juoksevat autojen eteen saalistaessaan Pokemonia: KUN POKEMON TULEE KARTALLE, SUN EI TARVITSE MENNÄ SEN LUO, VAAN SAAT SEN OTETTUA TAISTELUA VARTEN IHAN VAAN KLIKKAAMALLA SITÄ! Vaikka käveleminen on kivaa, kannattaa välillä pysähtyä sellaisen pokestopin viereen, josta lentää vaaleanpunaista ja violettia konfettia: kyseisessä pokestopissa on lure, joka houkuttelee Pokemoneja. Jokainen Pokemon kannattaa ottaa, kiinni, sillä siitä saat stardustia, jolla pystyt tekemään Pokemonistasi vahvemman, sekä lajin omaa candyä, jolla pystyt kehittämään Pokemonisi seuraavalle tasolle.



Kavereiden kanssa on kiva pelata: yhdessä vertailla Pokemoneja ja odotella josko sieltä tulisi harvinainen Pokemon vastaan. Nallen kanssa kuulutaan samaan tiimiin, joten yhdessä on hauska mennä valloittamaan gymejä.



Viimeinen ja tärkein vinkki: kiinnitä ympäristöösi huomiota! Ihaile maisemia! Äläkä jätä roskia luontoon, niin kuin Japanilaiset pokemonkouluttajat.



// I am addicted to Pokemon GO!

♡:SΔRΔGΔLΔXYY

20 kommenttia:

  1. Hyvä että mainitsit noista roskista, mä tuossa ulkona kävellessä ihmettelin, että parissa viikossa tuntuu monet paikat roskaantuneen ihan eri malliin kuin aiemmin, se on selvää, kun ihmisiä on ollut enemmän liikkeellä. Toki kaupungilla olis myös petrattavaa, täällä on roskiksia ihan naurettavan vähän, kun taas monilla paikkakunnilla näkee sen roskiksen katsoi kadulta mihin suuntaan tahansa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mun mielestä oli tärkeää ottaa toi roska-asia huomioon tässä postauksessa :)

      Poista
  2. Hyi yök noi japanilaisten sottapyttykuvat!

    Mä oon myös ihan koukussa myös tähän peliin, saa nähdä kauan innostus jatkuu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi ainakaan Lahdessa ei ole näkynyt sottapyttyjä :)

      Tää on ihan mahtava peli! ♡

      Poista
  3. Mä oon kanssa aivan koukussa :D ja itkettää ku oon nyt mökillä, ettei täällä metsässä ole pokemoneja :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ymmärrän! Meidänkään mökillä ei oo yhtään Pokemoneja :/

      Poista
  4. Pokemon Go jaksoi kiinnostaa ehkä viikon, mutta oli pakko tulla sanomaan, että sulla on aivan ihana Unicorn- paita tossa ekassa kuvassa! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, se on Drop Deadin jotain vanhaa mallistoa! :)

      Poista
  5. Kiitos sinulle tästä kattavasta informaatio paketista. Nyt minäkin ymmärrän paremmin mistä tässä oikein on kyse. :)
    Meidän lähellä on yks pokekätkö tai siis pokestoppi.

    VastaaPoista
  6. Itsenihän piti vain kokeilla peliä ja nyt oon ihan koukussa. Eilen tuli 100km täyteen tasan kahden viikon pelaamisen jälkeen - ihan parasta hyötyliikuntaa siis! Musta on ihan mahtavaa, kun ihmisiä kerääntyy pääosin selvinpäin johonkin pelaamaan ja pitämään hauskaa, ja ihan tuntemattomatkin tulee juttelemaan kun näkee että jahtaus käynnissä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä tää on kanssa niin hyvä peli, kun tulee käveltyä ja joskus jopa sosialisoiduttua muiden pelaajien kanssa! :)

      Poista
  7. Täällä kanssa koko meen perhe on ihan koukussa peliin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä on hauska katsoa, kun perheet on yhdessä lähteneet Pokejahtiin! :)

      Poista
  8. Me ollaan Tuomon kaa eri tiimeissä... tekee asiasta hankalampaa. :D
    xoxo Mella

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiiiiii! Mua ärsyttää, kun mun kaveri on eri tiimissä, niin ei voida ottaa saleja yhdessä :D

      Poista
  9. Hei!
    Olen kirjoittamassa opinnäytetyötä liittyen blogeihin ja niiden käytettävyyteen. Tavoitteena on parantaa erästä ilmaista blogipalvelua ja siihen tarkoitukseen tarvitsisin blogia kirjoittavien henkilöiden apua. Toivoisin, että mahdollisimman moni blogin kirjoittaja kävisi täyttämässä alla olevan linkin kyselyn.
    Kysely on helppo ja nopea täyttää ja siihen vastanneiden kesken arvotaan kaksi Finnkinon leffalippua!
    https://goo.gl/forms/Kt7KtvQtGY60anes1

    Kiitos avusta!
    – Tiia Valtonen

    VastaaPoista
  10. eikä miten hyvä postaus idea :D! täällä toinen joka on ihan koukussa tuohon peliin !

    VastaaPoista

Comments? ♡

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...