3.7.16

Juhannus -16

En meinannut ensin tehdä juhannuksesta postausta, kun mulla oli vain muutama kuva ja nekin otettu huonolla puhelimella (oma puhelimeni oli huollossa ja sain vaihtopuhelimeksi vanhan Nokian), mutta kuvia katsoessani ajattelin kuitenkin tehdä postauksen juhannuksestani, joten tässä näin!

(KUVAAJA: SINI)

Tänä vuonna päätimme Nallen kanssa mennä taas Juhannuskonferenssiin, joka järjestetään vuosittain Keuruun Isossa Kirjassa. Sini (siskoni) ja Niko (siskon mies) lähtivät omalla autollaan sinne jo keskiviikkona ja me Nallen kanssa lähdettiin bussilla perjantaina. Bussimatkat oli pitkiä; Lahti-Jyväskylä 2,5 tuntia, 45 minuutin pysähdys Jyväskylässä (jossa kaikki aseman ruokapaikat oli kiinni, koska oli juhannus) ja Jyväskylä - Keuruu tunnin. Keuruun keskustassa sitten odoteltiin, että Sini ja Niko hakevat meidät Isoon Kirjaan autolla. Vaikka matka oli pitkä, se ei haitannut yhtään, sillä oltiin jo Nallen kanssa valmiiksi asennoiduttu istumaan kauan ja molemmat sitten ostettiin Spotify Premium, jotta saataisiin kuunnella musiikkia omilta laitteiltamme ilman mainoksia.

Niko oli saanut lainaksi jättikokoisen teltan, johon me mahduttiin erittäin hyvin, Sinillä ja Nikolla oli oma puoli teltassa, välissä oli yhteistila ja toisella puolella me nukuttiin Nallen kanssa. Meillä alkoi olla jo nälkä, niimpä läksimme grillauspaikalle ja söimme hyvin. Kiertelimme tutkimassa aluetta ja morjestamassa tutuille. Yhteen paikkaan oli tuotu pienoislentokone, joka on oikeasti lentänyt ympäri Afrikkaa. Lapset sinne koneelle jonotteli ihan innoissaan ja kun yhdessä vaiheessa huomasin jonon tyrehtyneen, kävin hyppäämässä takapenkille.

Jossain vaiheessa ilta alkoi olla pitkällä ja vetäydyttiin telttaan nukkumaan. Harmivaan, että meidän telttaan oli joku teiniporukka laittanut telttansa ihan kiinni ja ne koko yön huuteli ja kiroili. Ja mulla ei ollut korvatulppia. Siinä sitten tuli valvottua melkein koko yö.

(KUVAAJA: SINI)

Lopulta aamu valkeni ja juhannuspäivä koitti. Aamupalaksi ostettiin English breakfast, joka oli tänä vuonna ihan uusi juttu, yleensä tuolla saa vain puuroa. Aamupalan jälkeen suihku ja sitten taas tutkimaan ja kiertelemään.

Oltiin päätetty, että lauantai-iltana lähdetään Nikon isovanhempien mökille, niimpä otettiin vielä konffasta kaikki ilo irti. Illalla käytiin yhdessä muidenkin kavereiden kanssa Keuruun keskustassa pizzalla ja sitten matka kohti Hartolaa ja mökkiä!

Joskus ennen puoltayötä sitten saavuttiin mökille ja voi että miten kaunis järvimaisema siellä oli! Vesi oli tyyntä ja kaikki värit upeita. Katsottiin paikat läpi ja sitten Niko lämmitti saunan. Käytiin uimassa ja saunassa ja sitten nukkumaan.

Nikon isovanhemmat oli ihania ja sydämellisiä ihmisiä ja tunsimme olomme todella tervetulleiksi. Sunnuntaina kävimme virvelöimässä moottoriveneellä, uimassa ja syötiin hyvin. Mökiltä tulee isoja haukia ja muutama iso hauen kallo oli jätetty koristeeksi mökin seinustalle. Kävi oikeen pelottamaan noi hauen isot ja terävät hammasrivistöt! Sunnuntai-illalla sitten lähdimme takaisin kotiin Lahteen. Oliko muilla mukava juhannus?

// It was a great Midsummer! Friends, food and swimming in a lake.

♡:SΔRΔGΔLΔXYY

1. Eihän tuo ollut pitkä matka me istuttiin sellaset 9 tuntia menomatkalla pohjoseen junassa ja takas yöjunalla ku muuta ei saatu nii 12 tuntia
    Juhannus meni kotosalla nicoa hoidellen pikkunen oli vesirokossa ja vielä vähän rupia jäljellä muuten kaikki ok

Blogissani kynsiaiheinen arvonta vink vink =)

1. Haha, teillä on vähän pidemmät matkat kun käytte perheitänne katsomassa :D

2. Hauskannäköinen juhannus teillä! Ja apua en kestä kun tykkään sun hiuksistakin niin kovasti *_*

1. Voi kiiiitos! Näissä kuvissa vielä mun hiukset on huonosti kun ei ollut hirveesti hiustenlaittomahdollisuuksia tuolla :D

3. Eikä, Konffa! Joka vuosi mietin, että pitäiskö sitä pitkästä aikaa (olen viimeksi käynyt Isossa Kirjassa kymmenisen vuotta sitten) mutta aina matkasuunnitelmat peruuntuvat. Mutta muistoissa aina nuoruus ja valvotut yöt. Ja pizzaöverit. :D:D

Nuo hauen leuat on niin hienot! Rakastan erilaisia luurankoja.

1. Ai säkin oot käynyt tuolla! Hauskaa! :D Pizzatelttaan saa aina odottaa monta tuntia ennen kuin saa ruokaa, se on ihan tuskaa! Siksi ollaan käyty Keuruun keskustassa pizzalla nyt muutamina vuosina. Mullakin on niin hauskoja yövalvomismuistoja tuolta :D

On kyllä ihan sairaan siistit noi luurangot!

4. Ois mielenkiintoista jos kirjottaisit postauksen uskostasi

1. Tois ois muuten tosi mielenkiintoinen aihe, mutta mä en oo ns. himouskovainen ja tiedän että seurakunnassakin puhutaan musta... Asun nimittäin miehen kanssa yhdessä ilman avioliittoa, juon joskus (todella harvoin kylläkin) humaltumistarkoituksessa, kannatan homojen oikeuksia ja poltan tupakkaa (olen kyllä reilusti vähentänyt ja välillä en polta koko viikon aikana). Uskon silti, että henkilökohtainen usko Jumalaan pelastaa.