19.4.16

Google Cardboard

Mä oon lapsesta asti ollut kauhean kiinnostunut uudesta teknologiasta. Kun aloin käymään töissä, ostin ensimmäisen älypuhelimeni vuonna 2010 (mua ihmetyttää, ettei kaikilla suomalaisilla ole vielä älypuhelinta), kun viime vuonna ostin tv:n, halusin välttämättä sen Smart TV:nä ja siihen 3D:n. Jos käyn elokuvissa, haluan käydä 3D:nä. Tein lapsena mun sedän kanssa omia mikropiirejä. Mulla on robotti-imuri jne. Joten olin todella innoissani, kun AlphaGeekiltä kysyttiin, että haluanko kokeilla tätä alla olevassa kuvassa näkyvää pahvinpalasta :D



Tää pahvinpalanen ei ookkaan ihan tavallinen pahvi, nimittäin se on Google Cardboard virtuaalilasit! Mä oon ihastuneesti katsonut kaikkia videoita, missä ihmiset pelaa virtuaalilasien kanssa ja miettinyt, että jonain päivänä mäkin hommaan sellaiset. Google on tehnyt pahvista edulliset virtuaalilasit, jotka myös toimivat. Katsoin netistä videoita, miten nää kootaan, mutta en vaan osannut, joten pitkän valittamisen jälkeen Nalle nää kokosi ja aika nopeastikkin vielä.



Etuosassa on linssit, joiden läpi katsellaan ja takaosaan laitetaan älypuhelin. Älypuhelimeen on ladattavissa useita eri sovelluksia, joiden läpi katsellaan virtuaalitodellisuutta. On erilaisia maisemia, avaruutta ja dinosaurusten katselua, mun lemppareita on eri vuoristoratasovellukset, joiden kyydissä tuntuu melkein kuin aidolta vuoristoradalta. Mä meinasin jopa pudota sohvalta, kun ekaa kertaa laitoin vuoristoratasovelluksen päälle :D



Mitä mieltä mä sitten olen näistä? KYLLÄ, nää on hauskat! Kiva laittaa nää päähän ja viettää hauskaa aikaa esimerkiksi just vuoristoradassa, tai katsoa maisemia! Google Carboardit on myös edulliset, hintaluokkaa 15-25 euroa, joten jos tällaiset haluaa hommata, ei menetä paljoa rahaa. Se vähän pelottaa, että noissa sivuissa ei ole mitään estettä ja mun puhelin yhden kerran tippui tuolta välistä, onneksi oli suojapanssarikalvo puhelimessa. Sen jälkeen oon suosiolla pitänyt laseista kiinni tai ollut sohvalla näiden kanssa.

Ois kiva kuulla, että onko sulla virtuaalilasit tai ootko kiinnostunut sellaisista?



// Since I was a child I've been very interested in new technology. I bought my very first smartphone in 2010 and last year when my old tv broke down I bought Smart Tv in 3D. When I was a child I used to watch my uncle do integrated circuits and I made them with him too. So I was excited when AlphaGeek asked me to test Google Cardboard virtual glasses!

Google Carboard is made of cardboard as the name says and it's easy to use! First you need to piece it together, then download virtual apps on your smartphone, put the phone on the back of the virtual glasses and start having fun. My favourite apps are the ones with roller coaster, you can feel like you were on actual roller coaster! There's also lots of landscape, dinosaur etc apps for virtual glasses.

I like Google Cardboard, it's fun and cheap, so if you are interested in this technology I definetly recommend these for your first VR glasses!

♡:SΔRΔGΔLΔXYY

18 kommenttia:

  1. Meiltä löytyy samsungin virtuaalilasit kun puoliso sai kaupan päälle puhelimen ostossa.Muuten ei kyl olis tullu hankittua hintaakin jotain 150e

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nallekin osti just uuden puhelimen ja sitä harmitti, kun ei ollut enää sitä tarjousta (ainakaan DNAlla) että saa ne lasit kaupan päälle

      Poista
    2. Ok harmi ettei saanu enää verkkokauppa myi jotain 50e mutta en tiää sit millasia ovat

      Poista
  2. Onpa siistit! :D En tiennytkään että näistä on jotain halvempiakin versioita olemassa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mäkään tiennyt ennen tätä, just siistii, että näitä saa näin edullisesti myös :)

      Poista
  3. Mä en ees tienny että tälläsiä on olemassa :-D Aika hauskat! Mulla on kyllä viha/rakkaus suhde teknologiaan että ei ihme etten ollu kuullukkaan näistä... tekis kyl mieli kokeilla :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nää on kuitenkin sen verran uus juttu markkinoilla, ettei ihmekkään että et tiennyt :) On kyllä kokeilemisen arvoiset :D

      Poista
  4. COOL! En edes tiennyt, et tollaisia on olemassa. :D

    VastaaPoista
  5. Kuule mulla ei älypuhelinta ole eikä tule niinkauan kuin mummopuhelimia myydään. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai sä kuulut kanssa älypuhelimettomiin! Mulla on kanssa pari tutua, jotka käyttää mummopuhelimia niin kauan kun niitä vielä saa :D

      Poista
  6. Kyllä on, koska miekin sain nämä testiin :'D Tosin miulla ne oli mustat ja valmiiksi koottuna (vähän pelkäsin, että ne tulee osissa, sillä katsoin videon, missä pari tyyppiä kokosi sitä ja niillä kesti jonkun aikaa).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, katoinkin että julkaistiin samana päivänä, hauska juttu! :D

      Poista
  7. Siis wauuu miten hauska keksintö! :D

    VastaaPoista
  8. Hauska idea! Silti musta tuntuis hassulta maksaa pahvista 15-25e :D

    VastaaPoista

Comments? ♡

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...