3.10.13

Korvien venytysprojekti + vinkkejä

Aloitin elokuun puolivälissä venyttämään korvareikiäni ja ajattelin nyt kertoa teille, että miten on sujunut kun sitä on kyselty.




Tilasin Uk Custom Plugsilta venytyssetin, jossa oli kummallekkin korvalle venytyspuikot 1,6mm - 6mm. Laitoin suoraan 2mm puikon, sillä se 1,6mm sujahti heti korvaan eikä tuntunut venyttävän yhtään (olen aina käyttänyt hirveän isoja ja painavia korviksia, joten korvisreiät olivat muutenkin isot).

Tarkoitus oli ottaa rauhallisesti ja venyttää se suositeltu 1-2mm kuussa.Mutta koska korvissa ei tuntunut kipua (tai oikeastaan mitään) venytin aika kovalla tahdilla isommaksi ja isommaksi. Tällä hetkellä korvissa on 8mm koru. :)

Kun 6mm oli täynnä, tilasin Crazy Factorilta 8mm ja 10mm venytysspiraalit sekä korut.



Hirveän monet kysyvät minulta, että miksi tein sen? Miksi venytin korviani? Miksi miksi? Virallinen selitys on se, että en voinut enää käyttää tavallisia korviksia (en edes hopeita), sillä ne kutittivat ja turvottivat korvisreikiäni, joten halusin edes jotain koruja pitää korvissa ja venytykset vaikuttivat kivoilta. Toinen syy on se, että venytykset ovat aina kiehtoneet minua. Pienenä meille tuli Tieteen Kuvalehti ja yhdessä lehdessä kannessa oli tummaihoinen heimonainen, jolla oli kaikenlaisia korva- ja huulivenytyksiä, sekä kaulassa sellaiset kaulanvenytyskorut. Jotenkin ne vetivät puoleeni ja luin artikkelin moneen kertaan sekä selailin kuvia. Säästin kyseisen lehden ja luin sitä useasti :)

Kaikkien kysymykset myös mietityttävät. Miksi ihmiset haluavat tietää syitä korvieni venytykselle? Tuntuu, että esimerkiksi äidille oli kauhea pettymys, kun aloin venyttämään korvareikiäni, vaikken halunnut tuottaa pettymystä kenellekkään. Halusin vain itselleni venytykset korviin! Itse tykkään paljon näistä tunnelikoruista, jotka minulla nyt on. Yhtä lailla minä voisin kysyä ihmisiltä, että miksi leikkaat hiuksiasi? Miksi kasvatat partaasi? Miksi kävelet talvella minihameessa ilman sukkiksia? Miksi et katso Salkkareita?


(WEHEARTIT.COM)

Omia vinkkejä aloittelevalle venyttäjälle:
- Käy kuumassa suihkussa ennenkuin laitat (isomman) venytyskorun korvaan, sillä vesihöyry pehmentää kudosta ja helpottaa korun menemistä reikään.
- Rasvaa korvaa ja korua esim. Helosan rasvalla, niin koru liukuu paremmin reikään.
- Laita venytyskoru niin syvälle kun se menee ilman, että sattuu! Itse laitoin niin syvälle, että se nipisti yhden kerran mutta muuten ei tuntunut kipua.
- Työnnä vähitellen (esim. seuraavana päivänä) korua syvemmälle pyörittäen sitä reiässä.
- Vaihda isompaan venytyskoruun vasta, kun korvassa ei tunnu kipua.
- Desinfioi korut kiehuvassa suolavedessä, desinfiointiaine itsessään kuivattaa lävistysreikää!
- Ole välillä ilman korua ja rasvaa korvisreikää.


(WEHEARTIT.COM)

Kaikenlaisia kommentteja saa tähän postaukseen kommentoida, ymmärrän kyllä ettei kaikki tykkää venytyksistä ^__^ Toivon, että jollekkin olisi hyötyä tästä postauksesta :)


 :Sara


39 kommenttia:

  1. Vautsi, hiukan nopee oot saanu venytettyä! :3 itelläni nyt vielä 6mm, meen milli kerrallaan niin seuraavaks tulee sitten 7mm. <3 12mm olis mun tavote :)

    venytykset on just ihania, älyttömän siistejä. c:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä, enkä oo ees yrittänyt mitenkään nopeesti hirveellä kiireellä saada! Oon vaan aatellut: aha, ei satu enää eikä oo punanen, voi vaihtaa uuden :D 12mm ois ihanat :3

      Venytykset on ihania ♡ ♡

      Poista
    2. Mulla vähän sama, mä tässä just aloinkin miettimään jos tänään nakkais sen 7mm kun ollu kohta jo pariviikkoa tuo 6 :oo

      oon niin kade mun miehelle kun sillä on 14mm! murrr!

      Poista
    3. Mulla oli sellanen spiraali (toi pantterikuvioinen), josta pystyi venyttämään kuudesta millistä 8mm eli mulla ei ollut 7mm ollenkaan erikseen.

      Ooo 14 :3 Mun miehellä on 6mm :)

      Poista
  2. Mä joskus mietin venyttelyä ja pienen korin hommasinkin mutta se vaan jäi.. Nyt mulla ei ole edes nuissa alemmissa reijissä mitään. :D

    VastaaPoista
  3. Mitä sä teet kaikille nille normaaleille korviksille? :o Ja mä tilasin joskus feikkejä koruja, että korvat näytti muka venytetyiltä mut kyllästyin niihin nopeasti. Siitä tiesin, etten voisi luopua normaaleista. :) Kukin tehkööt omat päätöksensä!
    xoxo Mella

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en tiiä, en haluais luopua niistä :/ Joitain korviksia voi vielä käyttää (esim. renkaita), kun ne menee noiden reikien läpi ja pieniä nappikorviksia, kun ne menee mun toisiin reikiin :)

      En olisi muutenkaan enää voinut käyttää tavallisia korviksia, kun tuli joku ihme allergia. Kakkosrei'issä ei satu (ainakaan vielä) tavalliset nappikorvikset.

      Poista
  4. mun mielestä jokainen saa tehdä korvan ja vaikka nenänreijilleen mitä haluaa :D vaikka itse en henkilökohtaisesti tykkää venytyksistä mutta ne ovat nykyään ihan normaaleja siinä missä muutkin lävistykset joten en jää niitä kyyläämään kenelläkään (paitsi jos on ihan huget, esim.

    http://media.pointblog.fi/UserImages/FI/BlogPostImages/500046039/32b541ccdc0f43c496f7b400b4c63945_500046039.jpg_600x600.jpg

    - hyi kauhee kuva muutenki :D

    ..eli jos oon joskus jotain kommentoinut sun venytyksistä tai kysellyt niin en oo tehnyt sitä pahalla:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, noi on aika isot... (hehe) :D

      Jooo, en oo ottanut pahalla, sä oot mun ystävä ^__^ ♡ ♡

      Poista
  5. Sitä mäkin oon täs ihmetelly et miks jengi ei katso salkkareita! Ihan on kysymyksistä päällimmäisenä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, ihana! :D Se on kyllä ihan ihmeellistä kun ei kato, se on niin iso kysymys etten muuta ehdi miettimään ikinä, kun miksei joku kato Salkkareita! ;D

      Poista
    2. Mä oon allerginen salkkareille. :<
      xoxo Mella

      Poista
    3. Voi ei, ootko kokeillut jotain apteekissa myytävää lääkettä tuohon vaivaan? :O
      xD

      Poista
  6. Tuollaset pienet venytykset näyttää mun mielestä parhaimmilta. Maksimissaan 10mm :)
    Ne on kyllä ihanan rock-henkisiä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin tykkään sellaisista pienistä ja kivoista ^__^

      Poista
  7. Minusta sulle sopii venytykset ja jokainen tekee niinku parhaakseen näkee ei luulis olevan keltään pois,mutta ku meitä ihmisiä on joka lähtöön =)ihana sara kohta nähdään

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Eekku! :) Ei enää kauaa messuihin! :)

      Poista
  8. Mä niin tykkään näistä :) mutta sellaiset yli isot ei oo mun mieleen ollenkaam, mutta tollaset mitkä sulla on, näyttää tosi ihanalle :)

    VastaaPoista
  9. Ite venytin aikanaan kaikenlaisilla mustekynillä, pumpulipuikoilla jne, kun ei ollut mitään tietoa mistään halpakaupoista, joista sais lävistyskoruja. Nykyään korvat voi edelleen hyvin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä, että ne voi hyvin! Tykään niistä sun venytyksistä, sä oot tosi söpö niiden kanssa :3

      Poista
  10. Sustahan on tullu oikee Niksi-Sara :) Hyviä, hyödyllisiä vinkkipostauksia, tämä ja edellinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, ajattelin ihan samaa, että alan kohta pitää jotain niksipalstaa xD Harmi, että mun hyvät neuvot loppu jo :D

      Kiitos Oona ♡

      Poista
  11. Ootpa saanut nopeasti venytettyä! Mun niiiiiin tekis mieli venyttää just johonkin 14-16 asti. Mulla kuitenkin on niin paljon jo 10mm koruja, että tuntuis kauheelta tuhlaukselta :D Mutta ehkä jossain vaiheessa pakko jatkaa venyttämistä, kaipaan sitä fiilistä kun saa vihdoin isomman korun tungettua :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, mullakin hirveä miettiminen, että jätänkö kymppiin vai teenkö 12 mm :D Tekisi mieli tilata yhdet limited edition plugit, muttakun en tiedä, että jatkanko tosta kympistä ja sitten ne jäisi turhaksi! :D

      Poista
  12. Mun mielestä semmoset pienet venytykset on toosi sulosia, isot on jotenki ällöjä jo sitte :D mut sulle noi sopii iha älyttömä hyvi :3 oon suunnitellu et hankkisin ittelleni joko semmose tosi pikkuse tai sit feikin ku toisaalta tekis mieli ottaa venytys mut toisaalta ei :D ja tästä epävarmuudesta saadaan kiittää mun kaveria jolla on venytys, sillä se on kans iha hirmu siisti mut ittelle vaikee kuvitella ku on nii tyttömäine korutyyli muuten XD semmone blingbling tunneli ois iha hito magee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkään kanssa noista blingbling tunneleista ♡

      Kannattaa ensin vaikka ostaa feikkiplugit ja pitää niitä vaikka pari viikkoa ilman, että laitat hienoja isoja korviksia :)

      Poista
  13. Anteeksi Selina Awsum, poistin vahingossa kommenttisi, mutta kopioin sen sähköpostista tähän:
    Jee, lookin' good! <3

    Minua ärsyttää ihan hirveästi kun lähdetään motkottamaan venytyksistä. Mulla on 10mm reiät ja ne on anteeksi nyt vaan ihan somat. Siis ei ne reiät vaan ne korut mitä niissä pidän :D Esimerkiksi ihan vaan perus terästunnelit tuossa koossa ei pistä silmään yhtään, ja siistimmäthän ne ovat vaikka kassatyöntekijällä kuin tosi isot roikkuvat höyheniset ja ties mitä sisältävät peruskorvakorut. Aika usein mulle onkin sanottu "ai, sulla on ihan reikä tuossa!" kun sulautuvat niin näppärästi.

    Vinkkejäsi komppaan, erityisesti muistutan reikien tuulettamisesta. Nykyään onkin ihan tapana ottaa kotosalla korut pois, vähän samaan tyyliin kun vaihdan vaatteetkin rennompiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Terästunnelit on kyllä kivoja! :3 Haha, mulla myös toi huulikoru jotenkin sulautuu kasvoihin, sisko oli pari kuukautta sitten: ''MITÄ? KOSKA OOT OTTANUT HUULILÄVISTYKSEN?'' Vaikka oon ottanut sen joku 3,5 vuotta sitten ja oon asunut vielä kotonakin siskon kanssa samaan aikaan kun mulla on ollut se :D

      Kiitos vinkistä! Tosta vois tulla mullekkin tapa, että ottaa korut pois kotona :)

      Poista
    2. Hahaha tuo siskon kommentti :DDD Mutta olen aina ajatellut että lävistys sopii just hyvin silloin kun sitä ei erityisemmin huomaa.

      Poista
  14. Anteeksi myös Verppa, poistin sunkin kommentin! Kopioin sen tähän sähköpostista! :3

    moi, mietin tässä että pitäisikö minulla muokata vähän blogiani, kun haluaisin blogata näin kun sinä että ei ole pelkästään kynsiaiheinen blogi. Tiedän että tää ei nyt liity tähän hirveesti mut ajattelin vain kysyä sun mielipidettä/ neuvoa. Kun ajattelin sitten että jos rupean tekemään life style/ kynsiblogia kaikki lukijat lähtee ? :)
    oho se osote jäi äskösestä kommentista :P
    http://dreamaboutperfectnails.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, kyllä saa kysyä millaisia kysymyksiä mihin postaukseen vaan tai mun sähköpostiin ^__^

      Muokkaa ihmeessä sun blogia, jos lifestyle blogin pitäminen kiinnostaa! Vaikka sulta saattaisi nykyisiä lukijoita lähteä, niin uusia kiinnostuneita lukijoita tulee varmasti! Tärkein on, että sä tykkäät pitää sitä blogia :) Muista, että uusia lukijoita saattaa tulla, jos kommentoit ahkerasti muiden blogeihin, kannattaa itse alkaa myös seurailemaan kaikenlaisia lifestyleblogeja.

      Sä voit esimerkiksi blogissa ilmoittaa, että alat kuvaamaan myös muita juttuja, kun kynsiä ja vaihtaa banneriin myös vaikka oman kuvan tuon lakkapullon lisäksi :)

      Hmmm, nyt ei tuu muuta mieleen, mutta kysy ihmeessä lisää jos on jotain kysyttävää ^__^

      Poista
  15. Mikä rasva olisi paras venytysten kanssa? Itse olen nyt laittanut ensimmäisen kerran vaseliinia venytystä ympäröivään ihoon ettei pahemmin pääse kuivumaan,eilen laitoin ensimmäisen korun 1.6 . Ystävilläni olen nähnyt venytyksiä ja katseltuani erilaisia koruja kiinnostuin, vaikka vannoin etten rupea venyttelemään yhtään korviani :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anteeksi viivästynyt vastaus! :) Tykkään itse sinisestä Helosan rasvasta, koska se on hellävarainen ja vesiliukoinen. Kannattaa joka kerta suihkun jälkeen (venyttämisvaiheessa) laittaa koruun tai korvaan Helosania ja sitten laittaa koru reiästä läpi ja huuhdella/pyyhkiä ylimääräiset Helosanit pois.

      Kiva juttu, että olet innostunut venyttämään! Kannattaa muistaa, että maltti on valttia. Itse venytin hieman liian nopeasti ja nyt kaikki korut eivät mene kiinni, koska korvan takaa tulee sellainen pieni läppä.

      Poista
    2. Ei se mitään =) ostin apteekista bebanthenia vastaavan voiteen ja sillä rasvannut välillä,nyt on ollut 2mm koru n. viikon ja haluttaisi vaihtaa isompaan =)

      Poista
  16. Tarkoituksenani olisi venyttää 12mm asti,sillä koruja löytyy nättejä,myös tuoksullisina,eipähän tarvitse käyttää hajuvettä =) mistäköhän johtuu että ampumalla tehdyssä reiässä takana olevaa ei tahdo löytää? Olisikohan että ammuttu täysin vinoon?

    VastaaPoista

Share some galaxy dust! ♡

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...